​HOLDTRÆNING

Vi tilbyder mange forskellige former for holdtræning, så alle kan finde hold, de kan få gavn og glæde af. Læs mere om vores hold nedenfor og tilmeld dig allerede nu.

Tilmeldte deltagere skal møde op inden holdstart - ellers gives pladsen videre. 

​​

Tilmeld dig holdtræning >>

Aqua Fitness​

Aqua fitness adskiller sig fra Aquagym ved at tempoet er sat op og nogle af øvelserne er mere krævende. Programmet varierer fra gang til gang og kan bl.a. indeholde cirkeltræning og Aqua jogging. I vandet kan dem, der ikke kan løbe i naturen grundet småskader, løbe og træne. Læs mere >>​

​Aqua Gym

​Denne motionsform er særlig egnet til personer med ømme eller svage led. Det er nænsom, men effektiv styrketræning i vandet. Kroppen belastes ikke på samme måde som traditionel og ’tør’ træning og man kan selv bestemme sværhedsgraden. Det er en sjov måde at få trænet alle muskelgrupperne på. Læs mere >>

Body Bike

Cykling uden bakker, modvind og regn! Indendørscykling kan tilpasses efter deltagernes behov og niveau, så alle kan være med på holdet! Denne motionsform er med til at forbedre konditionen, styrke hjertemuskulaturen og kredsløbet, hvilket bidrager til at bekæmpe livstilssygdomme.

Cirkel med step

Dette hold kombinerer styrke- og konditionstræning. Step udgør konditionsdelen, mens forskellige styrkeøvelser sørger for at alle dine muskelgrupper trænes. Der skiftes mellem øvelser hvert minut og der er to runder af øvelser. Alle er velkomne på holdet uanset niveau. 

Fitnessboksning

​Dette hold kombinerer bokse-, styrke- og konditionstræning. Du får pulsen op og styrker din krop, mens du lærer grundteknikkerne i boksning, men uden at få én på hovedet. Dette hold er for alle der vil udfordre sig selv og have det sjovt under træningen. Holdet tilpasses efter deltagernes niveau.

Fitness Kickboxing - nyhed!

Holdet er en blanding af kampsport-, styrke- og konditionstræning. Deltagerne lærer grundteknikkerne i kickboxing, både slag og sparketeknikker, uden direkte sparring hvor man "slår" på hinanden. Der kan til tider bruges boksehandsker, pads og sandsække. 

Funktionel træning - nyhed!

Styrke og konditionstræning af hele kroppen. Der indgår træning med fx håndvægte, kettlebell og slynger. Holdet vil til tider tage en alternativ og legende tilgang og involvere kortspil, uno-fitness og yatzy-fitness. Holdet tilpasses deltagerne. Husk indendørssko. 

Gym Ball - nyhed!

​Gym ball er en funktionel træning på gym bolde. Du vil få styrket din balance, koordination og stabilitet i kroppen, da det er styrke og balance træning til stort set hele kroppen. Sværhedsgraden vil blive bygget op efterhånden som deltagerne på holdet er med. Alle kan være med og vil få stor gavn af træningen.

HII - Høj Intensiv Interval træning

HII er en Høj Intensiv Interval træning, som indeholder puls-, styrke- og koordinationstræning. Musikken får dig til at yde dit bedste og vi garanterer at du får sved på panden. Med denne træning styrkes din core, arme og ben, så du får et boost af energi og velvære.​

Jumping

​En sjov og anderledes pulstræning på små trampoliner, så du får pulsen op og sved på panden. Trampolinen giver god stødabsorbering, så jumping er skånsomt og du får styrket din kernemuskulatur og din core samt din balance og koordination. Max belastning er 120 kg og indendørssko er påkrævet.

Løbetræning

Løbetræningsholdet er for alle uanset hvilket niveau du er på. Ruten er omkring 5 km og varierer. Husk påklædning efter vejret og gode løbesko. Vores instruktør sørger for at alle er med. 

MBL - Mave, baller, og lår

Styrketræning med din egen kropsvægt, hvor mave, baller og lår trænes. Øvelserne foregår på måtter og der kan indgå redskaber samt balanceøvelser. Programmet varierer fra gang til gang, så holdet er aldrig det samme. Holdet er åbent for alle, da alle øvelserne kan udføres på den enkelte deltagers niveau.

Pilates​

Pilates er en rolig træningsform, som giver balance og styrke af rygmuskulaturen. Vores instruktør guider dig omkring vejrtrækning, stabilitet i rygraden, styrke af muskelkorsettet, koncentration samt præcision. Ved regelmæssig træning kan du opnå en sund kropsholdning, styrke og en masse velvære. 

Pump

Traditionel styrketræning af hele kroppens muskelgrupper: skuldre og arme, mave, ryg og ben. Træningen foregår med vægtstænger eller skiver og til høj musik for at øge motivationen. Hver øvelse gentages flere gange med en belastning der passer til den enkelte deltager.

RAM - Ryg, arme og mave

​Styrketræning for hele kroppen. Øvelserne udføres i slynger, som er udarbejdet af fysioterapeuter. Træningen drejer sig meget om kontrol og styrkelse af core og den er både effektiv og nænsom. Alle kan deltage uanset niveau. Du bestemmer selv sværhedsgraden ved at regulere din krops position.

RAM/ Pump - nyhed!

​Styrke og konditionstræning af hele kroppen. Træningen foregår med vægtstænger, skiver, kettlebells, slynger og håndvægte. Der vil i træningen kunne indgå både styrketræning i cyklusser eller cirkeltræninger samt interval og konditionstræning. 

Senior Styrke - nyhed!

​Styrketræning af hele kroppen: skuldre og arme, mave, ryg og ben. Træningen foregår med vægtstænger, skiver og håndvægte. Hver øvelse gentages flere gange med en belastning der passer til den enkelte deltager. Holdet er tilrettelagt til seniorer, men udelukker selvfølgelig ikke andre aldersgrupper. 

Step

Grundtrinene er de samme som i step for begyndere – men på dette hold sætter vi tempoet op! Koreografien er også sværere og der er længere blokke, så du får lidt mere sved på panden. Alle er velkomne på dette hold – især dem der gerne vil udfordres i step.

Step for begyndere

Denne konditionstræning foregår på stepbænke og er særlig egnet til nybegyndere. Tempoet er middel, så du udfordres både kognitivt og fysisk, men uden at få pulsen højt op. Vi tilpasser koreografien efter deltagerne, så alle kan være med. Husk indendørssko og dit gode humør.

Yoga

Yoga er et unikt værktøj, hvor du lærer dine ressourcer og kvaliteter at kende. Denne træningsform giver en unik kropsbevidsthed, så man kan reagere på kroppens signaler og forebygge problemer med ryggen, spændings-hovedpine, fordøjelsen eller søvnen. Yoga er afstressende, styrkende og smidiggørende samt regenererende.

Zumba-step

​Her kombineres en halv times zumba dans med en halv times zumba på stepbænke. Dette giver ekstra variation og glæde til en ellers dejlig træningsform. Du er sikker på at få sved på panden og et smil på læben. Alle er velkomne og uanset hvilket niveau man er på, er man sikker på en god, sjov og givende træning.

​Babysvømning

Lær teknikker til at håndtere dit barn i vandet. Få indblik i hvordan du kan bruge vandet til at give dit barn massage. Babyen får en god oplevelse og bliver tryg ved vandet. 

Læs mere om babysvømning >>

Saunagus

Som medlem af Strib og Middelfart kan du deltage i Saunagus for kun 25 kr. (normalpris 35 kr.). Saunagus er afslappende aromaterapi i saunaen, som kan bruges som en god afslutning efter træning eller svømning. Læs mere om saunagus >>

Følg os

​Hjertestartere:

  • Lillebæltshallerne: ved hovedindgang (hænger indendørs) og indgang til genoptræningscenter (hænger udendørs)
  • I Strib Fritids- og Aktivitetscenter udendørs på væg mod parkeringsplads
  • I Strib Svømmehal (hænger udendørs)

Kontakt os

Lillebælt Sport og Kultur

Færøvej 74-76
​5500 Middelfart

​CVR: 27878814

Tlf. 64 41 29 66

Lillebælt Sport og Kultur
Færøvej 74-76
5500 Middelfart
Tlf.: 64412966
info@lsok.dk

Strib Fritids- og Aktivitetscenter

Ny Billeshavevej 1
5500 Middelfart
Tlf.: 64412980
info@lsok.dk

Strib Svømme- og Motionscenter
Øster Allé 4
5500 Middelfart
Tlf.: 64412966
fitness@lsok.dk

info@lsok.dk

King Pin Bowl & Diner
Færøvej 67
5500 Middelfart
Tlf.: 64412966
bowling@lsok.dk